Ansichten-Navigation

Veranstaltung Ansichten-Navigation

Heute

Social Trust in Criminal Justice: A Metric

Lecture Series: Trust Contexted Lecture by: Prof. Hadar Dancig-Rosenberg, Professor of Law at the Bar-Ilan University Faculty of Law and Visiting Professor at the Helen Diller Institute, UC Berkeley School of Law In the winter semester 2022/23, the Excellence Cluster Initiative ConTrust – Trust in Conflict. Political Life under Conditions of Uncertainty organizes the Lecture

Can we, will we, and should we have AI judges?

Online via Zoom. Eine Anmeldung an office@normativeorders.net ist erforderlich. Die Logindaten werden nach Anmeldung übermittelt.

Online Ringvorlesung „Algorithms // A Brave New World?“ im Wintersemester 2022/2023 Vortrag von Carina Prunkl, University of Oxford, Institute for Ethics in AI Convenors: Prof. Dr. Christoph Burchard (Professor für Straf- und Strafprozessrecht der Goethe-Universität und Principal Investigator des Forschungsverbunds „Normative Ordnungen“, Clusterinitiative „ConTrust“) Prof. Dr. Indra Spiecker gen. Döhmann (Professorin für Öffentliches Recht, Umweltrecht,

Die dunkle Seite der Christdemokratie

Goethe-Universität, Campus Westend, Seminarhaus Raum SH 3.105 Max-Horkheimer-Str. 4., 60629 Frankfurt am Main

Vortrag von Fabio Wolkenstein, Universität Wien Eine Veranstaltung der Heisenberg-Professur für Politikwissenschaft mit dem Schwerpunkt Politische Theorie, Ideengeschichte und Theorien der Ökonomie. Kontakt: office.biebricher@soz.uni-frankfurt.de

Nazarín als „heiliger Exot“ und Figur des kulturell Anderen

Deutsches Filminstitut und Filmmuseum Schaumainkai 41, Frankfurt am Main

Lecture & Film „Kino am Abgrund der Moderne. Die Filme von Luis Buñuel“ Vortrag von Andrea Gremels (Frankfurt) Luis Buñuels NAZARÍN (1959) fällt in die mexikanische Phase seines Filmschaffens, in der er beginnt, sich intensiv mit dem Werk von Benito Pérez-Galdós zu beschäftigen, einer der bedeutendsten spanischen Schriftsteller des realistischen Romans im ausgehenden 19. Jahrhundert. Diese

Buñu-Él: Autobiography of the Entomological Gaze

Deutsches Filminstitut und Filmmuseum Schaumainkai 41, Frankfurt am Main

Lecture & Film „Kino am Abgrund der Moderne. Die Filme von Luis Buñuel“ Vortrag von Javier Herrera-Navarro (Frankfurt) ÉL (1953), based on an autobiographical work by the Spanish author Mercedes Pinto, is perhaps the film that contains the most autobiographical traits for Buñuel, while also expressing, with a great poetic intensity, his thinking on the notion

TraCe Jahreskonferenz: Language(s) of Violence

Building "Normative Orders" Max-Horkheimer-Str. 2, Frankfurt am Main

Sprache und Gewalt sind eng miteinander verknüpft: Einerseits ist Sprache Medium für den Diskurs über Gewalt – sei es im wissenschaftlichen Austausch über Begrifflichkeiten und analytische Präzision oder im öffentlichen Raum beispielsweise in Form von Fake News oder durch Framing. Andererseits kann Sprache auch selbst Gewalt sein – sei es durch Hassrede oder Propaganda. Diesem

Viridiana: Interpreting Buñuel’s Gothic Masterwork

Deutsches Filminstitut und Filmmuseum Schaumainkai 41, Frankfurt am Main

Lecture & Film „Kino am Abgrund der Moderne. Die Filme von Luis Buñuel“ Vortrag von Fernando Gonzalez de Leon (Springfield) ÉL (1953), based on an autobiographical work by the Spanish author Mercedes Pinto, is perhaps the film that contains the most autobiographical traits for Buñuel, while also expressing, with a great poetic intensity, his thinking on

Melodrama in El Bruto: An Aesthetics of Astonishment

Deutsches Filminstitut und Filmmuseum Schaumainkai 41, Frankfurt am Main

Lecture & Film „Kino am Abgrund der Moderne. Die Filme von Luis Buñuel“ Vortrag von Gaston Lillo (Ottawa) Among the roughly twenty films that Buñuel made during the course of his Mexican period, some, like LOS OLVIDADOS (1950), EL ÁNGEL EXTERMINADOR (1962) and NAZARÍN (1959), have enjoyed a positive critical reception and won international prizes, contributing

Vom Hochmut der Demut: Askese und Eitelkeit in Simón del desierto

Deutsches Filminstitut und Filmmuseum Schaumainkai 41, Frankfurt am Main

Lecture & Film „Kino am Abgrund der Moderne. Die Filme von Luis Buñuel“ Vortrag von Martin Seel (Frankfurt) SIMÓN DEL DESIERTO (1965) ist der letzte, kürzeste und wohl verrückteste der Filme aus Buñuels mexikanischer Schaffensperiode. Ursprünglich als Auftakt eines dreiteiligen Episodenfilms mit verschiedenen Regisseuren konzipiert, der aber nicht zustande kam, huldigt Buñuel auch hier seinem Faible

Buñuel as Delinquent Director: Los Olvidados

Deutsches Filminstitut und Filmmuseum Schaumainkai 41, Frankfurt am Main

Lecture & Film „Kino am Abgrund der Moderne. Die Filme von Luis Buñuel“ Vortrag von Dudley Andrew (New Haven) LOS OLVIDADOS (1950) was the third feature Luis Buñuel made after having left Europe during the Franco takeover of Spain, and it was the first over which he had real control.  Considered a nasty national portrait in

„Spanish Cinematographic Memories“ and Space: Bunuel’s El ángel exterminador

Deutsches Filminstitut und Filmmuseum Schaumainkai 41, Frankfurt am Main

Lecture & Film „Kino am Abgrund der Moderne. Die Filme von Luis Buñuel“ Vortrag von Pietsie Feenstra (Montpellier) Having left his native Spain after the Civil War (1936-1939), Buñuel spent many years in exile in Mexico. Like the film VIRIDIANA (1961), EL ÁNGEL EXTERMINADOR (1962) was produced at the end of his Mexican period, and in co-production with Spain.

Film Surréaliste: The Indiscreet Charm of Disgust

Deutsches Filminstitut und Filmmuseum Schaumainkai 41, Frankfurt am Main

Lecture & Film „Kino am Abgrund der Moderne. Die Filme von Luis Buñuel“ Vortrag von Marie Rebecchi (Aix-en-Provence) Present in Buñuel‘s films from L’ÂGE D’OR (1930) on, the relations between disgust, perversion and food begin to appear increasingly insistently in the 1960s, when the director shot VIRIDIANA(1961). In this film it was the iconographic structure of

Tristana: The Impulse of Memory and Reputation

Deutsches Filminstitut und Filmmuseum Schaumainkai 41, Frankfurt am Main

Lecture & Film „Kino am Abgrund der Moderne. Die Filme von Luis Buñuel“ Vortrag von Jordi Xifra (Barcelona) It is no exaggeration to state that TRISTANA (1970) is a film that works like a shock. Suddenly, when it looks like it’s heading towards a canonical conclusion, Buñuel suspends his complacency and leaves the audience in a

Conchita in Cet obscur objet du désir: A Heroine of Testamentary Dimensions?

Deutsches Filminstitut und Filmmuseum Schaumainkai 41, Frankfurt am Main

Lecture & Film „Kino am Abgrund der Moderne. Die Filme von Luis Buñuel“ Vortrag von Arnaud Duprat (Rennes) This lecture will reflect on Buñuel’s last film, CET OBSCUR OBJET DU DÉSIR (1977), with an emphasis on its testamentary dimension. After some remarks on the adaptation of Pierre Louÿs’ novel, La femme et le pantin (1898), that