Ansichten-Navigation

Veranstaltung Ansichten-Navigation

Heute

„The Law in These Parts“, Ra’anan Alexandrowicz, Israel 2011, 101 min.

Kino des DFF Schaumainkai 41, Frankfurt

The Record and the Narrative. The Documentary Cinema of Ra’anan Alexandrowicz Ra’anan Alexandrowicz, geboren 1969 in Jerusalem, zählt zu den wichtigsten Dokumentarfilmautoren der Gegenwart. Seine vielfach preisgekrönten filmischen Nachforschungen zu Fragen von Recht, Macht und Zeugenschaft in Israel und Palästina werden an allen großen Festivals der Welt gezeigt. „The Law in These Parts“ (2011) erhielt

The Inner Tour, Ra’anan Alexandrowicz, Israel 2001, 94 min.

Kino des DFF Schaumainkai 41, Frankfurt

The Record and the Narrative. The Documentary Cinema of Ra’anan Alexandrowicz Ra’anan Alexandrowicz, geboren 1969 in Jerusalem, zählt zu den wichtigsten Dokumentarfilmautoren der Gegenwart. Seine vielfach preisgekrönten filmischen Nachforschungen zu Fragen von Recht, Macht und Zeugenschaft in Israel und Palästina werden an allen großen Festivals der Welt gezeigt. „The Law in These Parts“ (2011) erhielt

„The Viewing Booth“, Ra‘anan Alexandrowicz, Israel/USA 2019, 71 min.

Kino des DFF Schaumainkai 41, Frankfurt

The Record and the Narrative. The Documentary Cinema of Ra’anan Alexandrowicz Ra’anan Alexandrowicz, geboren 1969 in Jerusalem, zählt zu den wichtigsten Dokumentarfilmautoren der Gegenwart. Seine vielfach preisgekrönten filmischen Nachforschungen zu Fragen von Recht, Macht und Zeugenschaft in Israel und Palästina werden an allen großen Festivals der Welt gezeigt. „The Law in These Parts“ (2011) erhielt

LA PERMISSION (FR 1967. R: Melvin van Peebles)

Kino des DFF Schaumainkai 41, Frankfurt

Lecture & Film „Black Atlantic Cinema“ Lecture: Greg de Cuir Jr Lecture: A Black American in Paris Melvin van Peebles left the United States to live and work in Europe in 1959, and was invited to Paris for screenings on the strength of the short films he had made a few years earlier. After finding success as a

The Power of Democracy

Building „Normative Ordnungen“, Room EG 01 Max-Horkheimer-Str. 2, Frankfurt am Main

Conference Please register in advance: Haeusler@soz.uni-frankfurt.de Programme 10:00 Welcome and Introduction: Martin Saar 10:30 Keynote: Clarissa Hayward: “Power: A Structural View” (Moderation: Martin Saar) 11:45 Coffee 12:15 Rainer Forst: “Noumenal Power and Democracy” Regina Kreide: “Digital Power. The Mimicry of Authoritarianism” Uwe Volkmann: “The Power of Democracy: A Legal Perspective” (Moderation: Elif Oezmen) 14:15 Lunch

Kritiken der strafenden Vernunft. Studien zu Recht, Verletzlichkeit und Schmerz

Gebäude "Normative Ordnungen", Raum 5.01 Max Horkheimer Str. 2, Frankfurt am Main

Buchworkshop Einführung in die Debatte: Klaus Günther & Benno Zabel Anmeldung erwünscht unter: office.zabel(at)jur.uni-frankfurt.de Programm (pdf): Hier... 14. und 15. März 2025 Programm 14. März 2025 14.00 bis 16.00 Uhr Panel I Moderation: Jochen Bung Kritik des resilienten und souveränen Strafsubjekts (Kapitel 3, 5 und 6) Doris Schweitzer, Max Pichl und Klaus Günther Welches kritische

THEY CALL IT LOVE (BRD 1972. R: King Ampaw) und OLINGO (DDR 1966. R: Emile Itolo)

Kino des DFF Schaumainkai 41, Frankfurt

Lecture & Film „Black Atlantic Cinema“ Lecture: Karina Griffith (Berlin) Karina Griffith is a curator and film and media scholar. She is currently a Guest Professor for Intersectional Visual and Media Theory at Universität der Künste Berlin. Weitere Informationen und Programm: Hier…

FOGO – ILE DE FEU (FR/CV 1979. R: Sarah Maldoror) EN LA OTRO ISLA (CU 1968. R: Sara Gomez)

Kino des DFF Schaumainkai 41, Frankfurt

Lecture & Film „Black Atlantic Cinema“ Lecture: Karina Griffith (Berlin) Lecture: Two islands and the hope for another future. The gaze of two poetic women filmmakers Anouchka de Andrade is a curator and archivist dedicated to the preservation and presentation of the works of Sarah Maldoror. Weitere Informationen und Programm: Hier…

THE PIROGUE (2013. R: Moussa Toure)

Kino des DFF Schaumainkai 41, Frankfurt

Lecture & Film „Black Atlantic Cinema“ Lecture: Ayo Coly (Dartmouth) Lecture: African Boats and Scenes of Mourning in the Postcolonial Black Atlantic In this presentation, I query the trope of the African migrant boat in recent African cinemas. The trope has emerged in response to the phenomenon of the so-called “death-boats” that attempt to smuggle African

ATLANTIQUE (FR/SN/BE 2019. R: Mati Diop)

Kino des DFF Schaumainkai 41, Frankfurt

Lecture & Film „Black Atlantic Cinema“ Lecture: Femi Shaka Lecture: The Black Altantic and the Politics of Self-Representation in the Cinema: A Critical Analysis of Mati Diop’s Atlantics (2019) Paul Gilroy’s seminal work, The Black Atlantic (1993), is cardinal to an understanding of the “ideas of the nation, nationality, national belonging, and nationalism” as experienced by blacks in

Filme von Nicolás Guillé Landrián

Kino des DFF Schaumainkai 41, Frankfurt

Lecture & Film „Black Atlantic Cinema“ Lecture: Jessica Gordon-Burroughs (Edinburgh) Lecture: Diasporic Aesthetics, Intermedial Dialogues. The films of Nicolás Guillé Landrián Afro-Cuban filmmaker and artist Nicolás Guillén Landrián’s final cinematic work in exile, Inside Downtown, co-directed with Jorge Egusquiza, has barely been discussed in the growing critical literature on his oeuvre. This omission points to the persistent

MY MOTHER’S PLACE (1990. R: Richard Fung) und WAN PIPEL (1976. R: Pim de la Parra)

Kino des DFF Schaumainkai 41, Frankfurt

Lecture & Film „Black Atlantic Cinema“ Lecture: Usha Iyer (Stanford) Lecture: The Intimacies of Four Continents in Caribbean Cinema This program of two films from the Caribbean – a fiction feature and a documentary will extend the frame of the Black Atlantic by considering connected migrations across the Atlantic and Indian oceans, and histories of African